Fructul care oprește îmbătrânirea oaselor - STUDIU


Fructele sunt recomandate în orice dietă, datorită beneficiilor lor incontestabile pentru sănătate.

Sursă foto: Unsplash

În timp ce merele și portocalele sunt întotdeauna o alegere delicioasă, ar trebui să acordăm mai mult credit și prunelor uscate dacă ne dorim să rămânem puternici pe măsură ce înaintăm în vârstă. Asta pentru că prunele uscate pot aduce beneficii nebănuite oaselor noastre, potrivit unui nou studiu, citat de EatThis.com.

Cercetarea realizată de Programul de Fiziologie Integrativă și Biomedicală și de Departamentele de Științe Nutriționale și Kinesiologie de la Universitatea de Stat din Pennsylvania a analizat participanți aflați la menopauză care au mâncat zero, șase sau 12 prune uscate în fiecare zi, timp de 12 luni.

„Constatările noastre sugerează că dacă mâncăm șase până la 12 prune uscate pe zi putem reduce mediatorii proinflamatori care pot contribui la pierderea calității osoasăe la femeile aflate la menopauză”, a explicat Janhavi Damani, autor principal al studiului.

Damani a adăugat, de asemenea, că prunele pot ajuta la prevenirea bolilor inflamatorii.

„Fructele și legumele care sunt bogate în compuși bioactivi, cum ar fi acidul fenolic, flavonoidele și carotenoidele, pot ajuta la prevenirea osteoporozei. Prunele uscate, în special, conțin polifenoli care pot reduce inflamația și stresul oxidativ, ambele contribuind la pierderea oaselor”, a explicat și Kelsey Sackmann, deținătoarea Kelsey P. RD.

De asemenea, Sackmann notează că „în timp ce prunele uscate pot fi cunoscute pentru statutul lor de super-fructe, rețineți că acestea pot fi bogate în zahăr. Fiți atenți la porțiile pe care le mâncați și încercați o combinație de prune uscate cu o grăsime sau o proteină pentru a preveni o creștere bruscă a glicemiei”.

Sursă foto: Unsplash

vezi emisiunile doctor de bine

Mâncarea care ne face mai deștepți. Lista alimentelor benefice pentru creier
Legătura dintre kilogramele în plus, diabet și bolile de plămâni
Cum menținem echilibrul dintre fibrele musculare și țesutul gras. Răspunsul specialiștilor
Cum poți slăbi câteva kilograme în doar două săptămâni. Alimentul care trebuie...
Lista alimentelor bogate în fier care nu trebuie să lipsească din dieta noastră
Cum reglăm rezistența la insulină. Tesutul gras se depune pe organele vitale: inimă,...

Urmărește-ne pe

Modifică setările cookies