Cum să bei suficientă apă. Reguli simple de urmat


Consumul de apă este foarte important pentru a rămâne hidratat și sănătos. În timp ce nevoile individuale variază în funcție de sex și de stilul de viață, Institutul de Medicină recomandă ca femeile cu vârste cuprinse între 19 și 50 de ani să bea 2,7 litri (90 de uncii) de apă pe zi, iar bărbații cu vârste cuprinse între 19 și 50 de ani să bea 3,7 litri (125 de uncii) pe zi. 


Atingerea acestui obiectiv poate fi dificilă, dar împărțirea aportului de apă pe parcursul zilei și găsirea unor surse alternative de hidratare sunt tehnici care vă vor ajuta să vă creșteți aportul zilnic de lichide.

Împărțirea aportului de apă pe parcursul zilei

1.Beți un pahar de apă imediat ce vă treziți dimineața. Consumul de apă la trezire vă va ajuta să vă stimulați metabolismul și să vă rehidratați după ce ați stat toată noaptea fără lichide (păstrați un pahar de apă lângă pat sau lăsați un bilet pe ceasul deșteptător pentru a vă reaminti să vă hidratați).

2.Beți apă de fiecare dată când mâncați. Beți un pahar de apă la fiecare masă pentru a favoriza digestia prin descompunerea alimentelor. În acest fel, organismul va absorbi nutrienții. De asemenea, apa înmoaie scaunul și previne constipația. Nu uitați să beți apă cu gustările pe parcursul zilei.

Dacă vrei să slăbești, bea apă înainte de a mânca pentru a te simți sătulă mai repede.

3.Păstrați o sticlă de apă la dumneavoastră în permanență. Dacă lucrați la birou, păstrați o sticlă de apă pe birou și sorbiți-o pe parcursul zilei. Setați memento-uri pdacă aveți tendința de a uita să beți apă. Dacă munca dvs. este mai mult fizică, păstrați o sticlă într-un loc pe care îl puteți accesa în mod regulat. De asemenea, puteți purta o sticlă cu dumneavoastră.

Dacă doriți să țineți o evidență mai precisă a cantității de apă pe care o beți, cumpărați o sticlă care are marcaje de măsurare.

4.Beți mai multă apă după exerciții fizice. Dacă faceți exerciții fizice moderate, este suficient să beți una sau două căni (250-500 mililitri) de apă. Cu toate acestea, dacă faceți exerciții fizice mai intense și transpirați mult, este posibil să aveți nevoie să beți o băutură pentru sportivi (cum ar fi Gatorade sau Powerade), deoarece conține sodiu, electroliți și carbohidrați pentru a ajuta la înlocuirea pierderilor de nutrienți prin transpirație.

5.Descărcați o aplicație de înregistrare a apei. Există multe aplicații disponibile pentru telefoane care vă ajută să vă amintiți să beți apă. 

6.Țineți cont de regula "250 ori 8". Fiecare persoană are nevoi individuale diferite pentru a rămâne sănătoasă. Cu toate acestea, regula "250 ori 8" (250 de mililitri sau 8 uncii, de 8 ori pe zi) este ușor de reținut și vă va ajuta să țineți evidența consumului de apă pe parcursul zilei.

vezi emisiunile doctor de bine

Când nu reacționăm bine la un aliment avem intoleranță sau alergie? Despre acest...
Cum ne ajută laptele în lupta cu poluarea și cum ne protejează astfel și rinichii
Durerile articulare se pot trata prin microparticule, introduse în vasele de sânge
Malformațiile aparatului urinar în cazul copiilor – informații utile pentru părinți
Ce înseamnă un nivel ridicat de transaminaze în sânge și ce boli poate ascunde
Medicamentul minune pe care oricine trebuie să-l aibă în casă. Se ia imediat după...

Urmărește-ne pe

Modifică setările cookies