Greșeala uriașă pe care nu trebuie să o facă nicio femei în sala de fitness


Este uimitor câte lucruri poate face corpul uman, însă, dacă nu îl tratăm cu grijă și respect, acesta poate suferi probleme de sănătate, chiar și atunci când îndeplinim sarcini pozitive, cum ar fi exercițiile fizice. Deși poate ai crezut că este un mit, ridicarea unei greutăți mari în sala de sport poate face ca uterul să cadă.


Consecvența și disciplina nu sunt totul atunci când vine vorba de mersul la sală, trebuie să îți cunoști limitele și modul în care efectuezi antrenamentul, astfel încât să nu-ți rănești corpul în cel mai nesperat mod.

Deși multe femei cred că este doar un mit, poți suferi de prolapsul organelor pelvine dacă ridici prea multă greutate în sala de sport. Potrivit Biroului pentru Sănătatea Femeii (OASH) din cadrul Departamentului de Sănătate al SUA, pelvisul tău are mușchi și țesuturi care susțin organele pelvine, iar acestea sunt ca un hamac, care în unele cazuri pot să nu fie suficient de puternice pentru a susține organele pelvine, ceea ce face ca acestea să se lase în jos sau să preseze în interiorul sau în afara vaginului.

Potrivit Clinicii Mayo, "prolapsul uterin apare atunci când mușchii și ligamentele planșeului pelvian se întind și slăbesc, astfel încât nu mai oferă un sprijin adecvat pentru uter. Ca urmare, uterul alunecă în vagin sau iese din vagin. 

Deși prolapsul poate apărea la femeile de orice vârstă, femeile aflate în postmenopauză și cele care au avut una sau mai multe nașteri vaginale sunt mai predispuse. Pe lângă ridicarea repetată de greutăți, alte cauze ale prolapsului uterin sunt: sarcina, travaliul sau nașterea dificilă, nașterea unui copil foarte mare, excesul de greutate, constipația cronică, bronșita cronică sau tusea, nivelul scăzut de estrogen după menopauză.

În general, un prolaps ușor nu provoacă niciun simptom, dar atunci când este moderat sau sever, este posibil să suferiți:

Probleme urinare, incontinență 

  • Probleme sexuale, cum ar fi o senzație de slăbire a tonusului țesutului vaginal. 
  • Senzație de greutate 
  • Senzație de tracțiune pelviană 
  • Probleme cu mișcările intestinale
  • Senzația de a sta pe o minge
  • Senzație de parcă ceva cade din vagin

vezi emisiunile doctor de bine

Cum detectăm stresul cronic și care sunt soluțiile
Beneficiile cafelei. Câte cești trebuie să bem pentru a slăbi mai eficient
Ce este „gândirea catastrofică” și cum învățăm să o gestionăm
Doctor de bine. Emisiunea integrală din 02 octombrie 2022
Cum putem prepara cartoful fără să aducă la pachet kilograme nedorite
Povestea electricității în organismul uman. Legătura dintre organele vitale și...

Urmărește-ne pe

Modifică setările cookies